Beijing, dag 2

15 oktober 2014 - Beijing, China

Voor alle enthousiastelingen die ons gevraagd hebben om vooral vaak wat te posten, schappelijk als wij zijn, bij deze een update na Beijing dag twee! Als eerste een korte bevestiging van hetgeen we eerder al lazen over China:

Ja, de Chinezen roggelen een kubike meter lucht door hun huig waarna ze uitgebreid de grond voorzien van een smakelijke plak speeksel.
Ja, het eten gaat gepaard met smakelijk gesmak.
Ja, er komt geregeld een stel vrouwelijke Chinezen naar je toe die zich enorm geinteresseerd in je voordoen en je bovendien woest aantrekkelijk lijken te vinden. Net op het moment dat je zelfvertrouwen een enorme boost binnenkrijgt ontdek je dat ze je mee willen krijgen voor thee of bier waarna je achteraf een peperdure rekening voor geschoteld krijgt. So much for self confidence..
Ja, buiten het hierboven genoemde zijn er Chinezen die ons echt als een attraktie beschouwen en dolgraag met een lange westerling op de foto willen.
Ja, er zijn veel chinezen.

Vandaag stond in het teken van met name de verboden stad. Gelukkig vandaag wel geopend:). Nadat we een vriendelijke Engels sprekende gids hadden gevonden liepen we via de zuidingang naar binnen. Boven de ingang pronkt het portret van Mao zedong: de eerste leider van China na de emperor dynastieën die het communisme het land binnen heeft gebracht en daarmee China hervormd heeft. De combinatie van indrukwekkende architectuur met tal van symbolische artifacten, rijke historie en de 3.000 tal concubines van de toenmalig heersende heersende keizer, maakten de verboden stad een ervaring die de moeite waard was. Uiteraard nog langs de idylisch vormgegeven imperial garden gegaan voordat we de bescheiden (Lees: zo'n 720.000 m2) stad hebben verlaten.

Wat we natuurlijk niet wilden missen was een echte Chinese thee ceremonie. We hebben diverse verschillende thee soorten geproefd wat bij sommigen een ware smaak sensatie was. Het mag dan wel wat kosten, maar dan heb je ook wat.

Afsluitend klommen we dapper door om bovenop de heuvel ten noorden van de verboden stad op het hoogste punt van Beijing uit te kijken over de hoofdstad van China.

Dankzij de lonely planet zijn we in de avond aanbeland bij een typische Chinese snack street. De dumplins en Peking duck lieten ons smaken en zelfs gefrituurd eis was goed te doen maar bij de slangen en spartelende schorpioenen hebben we vriendelijk bedankt.

Al met al een leerzame en geestverrijkende dag. Morgen is het tijd voor the great Chinese wall!

Zaijian!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mies:
    15 oktober 2014
    Wat zijn jullie toch een schappelijke mannen ;-) Leuk om via de blog met jullie mee te genieten!
  2. Ananda:
    15 oktober 2014
    Super leuk om jullie verhalen te lezen! Aangezien ik weinig te doen heb ga ik iedere dag uitkijken naar een nieuw verslag :)
  3. Wouter:
    15 oktober 2014
    Goed bezig heren! Klinkt allemaal erg bekend :-)
    Ben totaal niet jaloers verder. Veel plezier nog!