Beijing, dag 1

14 oktober 2014 - Beijing, China

Nu we nog volledig in onze jetlag-modus zitten, kan dit bericht er nog wel van af. Zo zijn wij.

Onze eerste dag bestond bij aankomst met name uit wachten voor de douane, hopen dat je koffer er ligt, hopen dat je transfer er staat en het hotel zoeken. Onze taxichauffeur wees ons, na een mooie eerste ervaring met Chinese verkeersethiek, op een bordje met onze hotelnaam en nam vervolgens vol enthousiasme de fooi aan. Mogelijk was het voor hem net zo nieuw als voor ons?

Na 6x het hotel langsgelopen te zijn (één bordje was blijkbaar voldoende...), probeerde een alleraardigste chinese man ons te helpen. Met goede uitkomst, ondanks dat hij ons ook een ander hotel aanbeveelde.

Na het inchecken een dikke 3 uur geslapen om zo maar zo snel mogelijk aan de lokale tijd te wennen (het is hier 6 uur later). Daarna wat rondgeslenterd door de Hutongs (nauwe steegjes) en 's avonds ons eerste ervaring met lokaal chinees eten gehad. Bevalt prima, ruggenwervels van rund!

Morgen tijd voor de vaste items als de Verboden Stad en alles daar om heen (Tianmen Plein, Drum & Bell tower, Peking Eend eten, etc.). D3 dag dààrna zitten we op de Chinese Muur. Dat wordt leuk!

Tot de volgende!

1. Djeepiee:
    14 oktober 2014
    Ja, zo zijn jullie! Maak wat mooie foto's lamlullen en geniet ervan! Ik pas wel op het Kung Fu schooltje in Nijmegen nu jullie afwezig zijn! Tsuh!
  2. Ajuna:
    14 oktober 2014
    Veel plezier!
  3. Mies:
    15 oktober 2014
    Wees blij dat de taxichauffeur zo enthousiast was, fooi is in China niet gebruikelijk en wordt vaak zelfs als belediging gezien... :-)